tag:blogger.com,1999:blog-7367050321202748106.post1427506959114534949..comments2022-03-28T05:45:56.368+03:00Comments on Text, Sunet şi Imagine: Expunere versus ISOcdnikonhttp://www.blogger.com/profile/10263483301972270993noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-7367050321202748106.post-18156014036925191882011-05-31T12:46:12.449+03:002011-05-31T12:46:12.449+03:00Am 2 motive pentru care trebuie întâi de toate să ...Am 2 motive pentru care trebuie întâi de toate să mă folosesc de calitate/claritate pe un monitor. <br /><br />Primul, foarte puțini pun în circulație fotografie imprimată pe un suport fizic (hârtie să-i spunem, deși mai sunt și altele). Atunci singura constantă rămâne cea mai des uzitată, monitorul. Care, indiferent cât de prost este calibrat, cam păstrează aceleași caracteristici legate de calitate/claritate. Nu este nici ăsta un numitor comun, dar trebuie să ai o constantă, ceva la care să te poți raporta. Altfel chiar imprimarea reprezintă un subiect delicat și, deși ai o imagine bună pe calculator, să o ratezi pe hârtie.<br /><br />Al doilea motiv este rezoluția reală a imaginii și ideea de crop raportat la rezoluția vizualizării (rezoluția monitorului). Este fix situația în care faci o fotografie cu telefonul și pe ecranul acestuia pare perfectă, doar pentru a vedea la rezoluția reală, că poate nici focalizată nu este. <br /><br />Astfel trebuie să mă raportez la ce este tangibil pentru omul normal și la situațiile cu care se confruntă el. De aici se poate dezvolta. Din nefericire nu prea mai este imprimarea un scop final, ci mai mult afișarea pe facebook sau mai știu eu pe unde, dar preponderent în mediul digital, unde datorită rezoluțiilor folosite (care sunt oarecum similare cu ideea de "distanță"), se pierd din vedere anumite detalii. Sunt oameni care nici nu știu că pot vedea o imagine la rezoluția maximă, pentru că lor Windows le arată ceva și judecă imagine cum o primesc. Este unul dintre motivele pentru care prinde la public curentul cu numărul tot mai mare de pixeli, care determină o aparentă calitate a imaginii și de asemenea este motivul pentru care extrem de mulți nu înțeleg utilitatea unui DSLR, pentru că pe un monitor cu o rezoluție mică sau la imagini cu redimensionate la rezoluții utilizate curent pe internet, se uniformizează în mare calitatea.<br /><br />Cât privește percepțiile personale ale fiecăruia, am întâlnit atâtea cazuri, încât îmi este tot mai greu să vorbesc despre ele. Ține de mulți factori care au dus la apariția unor mecanisme de apreciere, aproape "personalizate". Riști să ofensezi puternic dacă te pronunți. Din punctul meu de vedere totul se rezumă la șansa de a fi fost expus unei anumite calități. Cultura de orice fel ține oarecum și de această circumstanța favorabilă de a avea contact cu ce trebuie și când trebuie. Iar mediul în care ai crescut, în care trăiești, anturajul, societatea, predispozițiile, toate au un anumit impact și la final te formează pe multe planuri. Fix așa cum unii descoperă Clayderman și îl pun lângă Mozart. Așa cum compozitorul clasic preferat al lui Costi Ioniță este Schopenhauer. <br /><br />Nu știu dacă vă puteți imagina ce delicată este abordarea acestor oameni pentru a le explica ceva ce ei cred că înțeleg perfect.cdnikonhttps://www.blogger.com/profile/10263483301972270993noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7367050321202748106.post-85160165819825924702011-05-07T19:51:57.353+03:002011-05-07T19:51:57.353+03:00În "Post Exposure - Advanced Techniques for t...În "Post Exposure - Advanced Techniques for the Photographic Printer" (Ctein) este descris un fenomen foarte interesant:<br /><br />"Grain also acts as a type of visual noise, and<br />our sensory systems tend to reject signals buried<br />in the noise as being irrelevant. This has an odd<br />effect on our perception of sharpness; a<br />very-fine-grained print may reveal there is no<br />subject detail beyond a certain level of resolution,<br />which would be below the detection threshold in<br />a coarse-grained print. We notice the lack of<br />sharpness in the fine-grained print but uncon-<br />sciously assume that everything must be sharp in<br />the coarse-grained print, because we can’t actu-<br />ally see the lack of sharpness because of the noise."<br /><br />De asemenea, eu cred că faci altă greşeală mare. Claritatea nu se judecă cu zoom-uri pe monitor, este total greşit. Poţi mări cât un bloc de pe 35mm, iar claritatea să fie excepţională... dar de la distanţă (distanţă care schimbă şi DOF-ul dar asta este altă poveste). Întotdeauna se ia în considerare scopul final al fotografiei, cum spunea şi A. Adams, de la cameră la print.Vladimir C.https://www.blogger.com/profile/11139683333267810569noreply@blogger.com