ACTUALIZARI

Playlist martie 2012



vineri, 24 februarie 2012

Elemente de editare (10) - Lightroom 4 - editare video

În primul rând să identificăm fișierele video. Presupunem că nu le-am catalogat și nu le-am grupat până acum. Există mai multe căi.

Una ar fi folosirea filtrelor. Nu uitați să le activați.


Altă modalitate este folosirea unei colecții inteligente.


Dublu click pe unul dintre ele și se deschide.


Aici am la dispoziție câteva setări. Pot tăia din film pentru a elimina părțile nedorite. Pentru a fi mai ușor, am la dispoziție o previzualizare cadru cu cadru și nu aleg după timp. Nu este permanent până nu salvez (export).


Pot extrage un cadru din film sau îl pot seta ca să se afișeze ca previzualizare pentru film.


Deși nu poate fi editat în Develop, pot utiliza câteva setări în panoul din dreapta.


Dacă doriți totuși să editați mai mult în Develop, există o cale care se bazează pe faptul că fișierului video i se pot aplica șabloane (Presets).


Extragem un cadru din film pentru a-l edita. Modificările sunt în dreapta.


Salvez totul ca un preset, pe care îl aplic filmului.


Mă anunță ce setări sunt suportate.


Dau OK și am filmul modificat.


Alternativ pur și simplu puteți copia setările făcute (am parcurs acest pas în prezentarea precedentă) și să le aplicați fișierului video, fără să realizați un șablon. 


Nu uitați că puteți face o copie virtuală și în cazul fișierelor video. De asemenea puteți reveni la starea inițială prin Reset sau evetual la o stare anterioară prin eliminarea șablonului.


La Export puteți alege în ce format și cu ce calitate să fie salvat.


Din păcate nu sunt prea multe opțiuni, dar este un prim pas. Până acum era imposibilă editarea fișierelor video în LR. Chiar și vizionarea lor se făcea cu programe externe. 


Am terminat și editarea video în LR.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...