ACTUALIZARI

Playlist martie 2012



marți, 5 iulie 2011

Recuperarea imaginilor șterse din greșeală

Aveam de mult în plan să scriu asta și cum azi mi s-a dat ocazia, de ce să nu profit. 

Acest tutorial este adresat începătorilor care din greșeală șterg imagini sau diverse fișiere.
Programul pe care-l voi folosi se numește RECUVA. În principiu este gratis.

Am regizat un scenariu pentru a fi cât mai aproape de o situație reală.
Recuperarea poate fi totală sau parțială în funcție de locația pe hard și de activitatea desfășurată. Sunt șanse mai mici să recuperați fișierele de pe partiția sistemului de operare de exemplu, deoarece acolo se scriu permanent noi date.
Am creat un folder "test" în care am mutat câteva imagini.


Voi șterge aceste imagini și voi lansa programul RECUVA (la mine este deja instalat). 


La următorul par alegem ce tip de fișier dorim să recuperăm. Va face operația ceva mai rapidă. Desigur putem căuta toate fișierele șterse.


Mai departe alegem locația unde se aflau fișierele. Eu știu unde au fost așa că mă duc direct acolo. Și această opțiune va facilita o recuperare mai rapidă, spre deosebire de cazul în care ar fi trebuit să caute întregul hard.


Mai departe am ales și "Deep scan" pentru o mai mare siguranță și am dat Start. Deep scan va mări mult durata căutării, dar este recomandat dacă programul nu a găsit din prima ceea ce căutați. Eu am ales pentru a exemplifica procedeul.


La început vă spuneam că succesul recuperării depinde mult de activitatea care se desfășoară pe hard din momentul ștergerii. Eu nu am oprit restul proceselor. De fapt ce se întâmplă. Când ștergem un fișier, nu-l ștergem în realitate, doar marcăm acel spațiu ca liber. Până nu se vor scrie date noi acolo, fișierul există, fără să fie însă accesibil prin intermediul sistemului de operare. 
Există 3 direcții în care se poate aborda ștergerea fișierelor în general. Să folosim Recycle Bin-ul. Să folosim încă un program suplimentar care să amâne cât mai mult timp scrierea fișierelor abia șterse, prin forțarea sistemului de operare să scrie în alt loc. Sau să folosim programe care să șteargă imediat un fișier, prin diverse metode de suprascriere, care vor face orice tentativă de recuperare aproape inutilă. De multe ori însă, chiar dacă nu se pot recupera fișierele, este disponibil un index cu denumirea acelor fișiere. Nu ne interesează pe noi aici, dar cineva ar putea vedea ce fișiere au fost pe disc, chiar dacă au fost șterse și sunt irecuperabile.

"Switch to advance mode" vă dă posibilitatea de a vedea starea fișierelor în acel moment. În cazul meu doar 1 fișier din 6 este recuperabil. Nu uitați să scrieți fișierul recuperat pe o altă partiție sau hard.

 

Tot pentru exemplificare am repetat procesul pe a doua partiție, unde știam că nu există activitate la acel moment. Recuperarea a fost totală. 


Pentru recuperările complexe, puteți activa și o serie de opțiuni avansate.


Dacă există posibilitatea ca pe hardul (sau partiția) de unde au fost șterse fișiere să aveți activitate (cu alte cuvinte să se scrie date), este recomandat ca acel hard să fie introdus într-un alt sistem, să fie setat ca slave și să fie accesat de acolo ca și hard secundar. Astfel se minimizează riscul suprascrierii, chiar dacă datele au fost pe partiția sistemului de operare.


Ca și program de control am folosit Recover My Files cu aceleași rezultate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...