ACTUALIZARI

Playlist martie 2012



joi, 16 septembrie 2010

Turism pe la alţii (1)

Château d'If - Solitude, originally uploaded by c6t9.


Château d'If , Franţa.

Sau cum să faci bani pe spatele Contelui de Monte Cristo din nimic deosebit până la urmă.
Astea înseamnă turism. Capacitatea de a atrage oameni pt. cele mai neînsemnate lucruri, exploatarea oricăror legende, mituri, personaje, locuri, clădiri.

Orice, cât de nesemnificativ poate deveni obiectiv turistic dacă e gândită bine o strategie în acest sens.

Din perindările mele pe afară, la atracţii turistice erau trecute cele mai ciudate şi obscure lucruri uneori, şi erau pe traseu şi lumea le vizita şi mai cheltuiau ceva cu un ghid, un suvenir, o mâncare, o cazare. Când sunt zeci de mii de astfel de mici cheltuieli, se adună sume frumuşele.

La dracu, unii fac hoteluri prin copaci cu 300€ pe noapte şi o duc bine.

Mă uitam la traseul turistic din Praga şi la ce poate fi în Bucureşti. Ăia au sute de mii de turişti şi e un oraş scump. Noi avem aşa:
- A doua clădire din lume, ne pi*** pe ea la propriu. Ar fi o atracţie turistică fantastică, bună pt. tot, e atât de mare că poate găzdui o mulţime de lucruri, cam orice îţi trece prin cap;
- Ce mai avem prin zonă? Un bulevard foarte reuşit, plin cu spaţii comerciale goale, care zac de ani de zile;
- Cel puţin 2 centre (potenţiale) comerciale mari în apropiere;
- Vechiul Centru istoric (dacă ar fi fost refăcut vreodată);
- Ceva clădiri care pot deveni muzee cu statut special (CEC-ul, BNR-ul);
- Parcul Cişmigiu destul de ok, era o plăcere să merg acolo pe vremuri, cu barca;
- Un curs de apă care ar putea fi reamenajat frumos pt. bărcuţe spre Cotroceni;
- Palatul Cotroceni;
- Gradina botanică (dacă s-ar mai îngriji cineva de ea);
- Destul de aproape de ajuns la Muzeul Ţăranului şi ce mai e prin zonă, amenajat cum trebuie Herăstrăul etc.
- Arcul se poate vizita şi el;
- Pe lângă astea se pot dezvolta şi alte afaceri, mai mult sau mai puţin ortodoxe, dar chiar legale.
 Şi ar mai fi, există potenţial, numai să vrei să treci peste interesele imediate şi să câştigi pe termen lung. Poate nu se mai vindeau toate Ferrari-urile alocate României în prima zi (parcă 20) anul ăsta, dar peste 5 ani se vindeau 200.

Ce are Praga? Clădiri restaurate şi întreţinute (apropo, în Spania unde tot sectorul imobiliar a fost închis, clădirile vechi se refac încă, dar ce ştiu ăia, au depăşit Germania la km de autostradă), un castel/palat ce dracu era, un parc, un pod, vreo 2 biserici, o piaţă mare unde să bei până nu mai ştii de tine, milioane de restaurante nasoale şi hoteluri extrem de scumpe. Era plin, când în mod normal sezonul ar fi mort, acum vara e omor acolo. Dacă vrei, faci. 

Am fost în Croaţia (voi pune poze şi voi discuta despre asta cu altă ocazie, curând) şi acolo fac turism cu ce pot şi ei. Dar au elaborat o strategie. În primul rând au făcut drumuri. Fără autostrăzi nu se poate. Nu sunt perfecte, dar sunt. Nu au servicii deosebite, dar este curat, se poartă frumos. Este o ţară destul de scumpă, dar asta nu împiedică aceeaşi turişti să revină anual uneori.

Avem un potenţial mult mai mare în România. Trebuie să pornim de la vârf cu schimbarea.

2 comentarii:

  1. Din pacate nu se poate face nimic fara infrastructura. Nu poti avea nici un fel de speranta pusa in marketing sau altceva similar pana nu ai infrastructura. Ea sufoca deja cresterea economica, iar turismul in Romania e condamnat definitiv, oricate campanii se vor face si independent de initiativa privata, know-how importat si alte solutii vanturate pe ici pe colo.
    Iar infrastructura dureaza ani buni sa fie construita chiar cu un plan coerent si vointa politica..

    RăspundețiȘtergere
  2. Campaniile astea publicitare sunt niște bani aruncați. Ai dreptate. Eu am văzut planurile pentru autostrada București-Brașov. Mult s-au chinuit sa treacă pe unde "trebuie".
    Dar avem potențial. Cât va mai exista. Rămâne o mică speranță.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...