ACTUALIZARI

Playlist martie 2012



sâmbătă, 19 martie 2011

Să ne distrăm cu fumul

Azi m-am gândit să vă arăt ceva interesant. 

Voi lucra tot cu Photoshop.

Deschideți PS și faceți un document nou. CTRL+N.

Eu am ales 840x640 la 72 DPI. Pe viitor puteți varia dimensiunea pentru a face mai ușoară integrarea în imaginea finală.
Eu voi alege un fond negru, dar puteți folosi și alte combinații de culori. Depinde mult de imaginea finală, experimentați.

Alegeți culoarea (1), apoi Paint bucket tool (2) și click pe imagine (3).
Faceți un nou Layer din Background. CTRL+J.
Urmează să desenăm pe noul layer un V. Eu voi folosi culoarea alb. Pentru grosimea pensulei am ales 10.

Pentru următoarea operație selectăm Smudge tool. Dimensiunea pensulei în general poate fi controlată prin diverse metode. Photoshop are nenumărate funcții ce pot fi activate folosind numai tastele. Dimensiunea pensulei nu face excepție. Apăsați "[" pentru a micșorare și "]" pentru a o mări. Dimensiunea se modifică corespunzător sus în bară.
Faceți mișcări ușor circulare pe fiecare linie în parte.

Apoi mișcări mai largi care să includă ambele linii.

Deschideți imaginea în care doriți să aplicați efectul.
Eu am folosit
Time passes without us ...
care avea deja un firicel de fum, dar parcă nu suficient.
Din imaginea cu fumul, selectăm partea care ne intereseză și o copiem (CTRL+C).

Afișăm imaginea în care dorim să folosim fumul și dăm paste (CTRL+V). Selecția noastră devine un nou layer.

Pentru a suprapune fumul fără fundalul negru, folosim una dintre opțiunile pentru "amestecarea" layerelor. Eu am ales Screen. Se potrivește cel mai bine. Apoi apăsați tasta V și mutați "fumul" în poziția dorită.

Pentru a vedea o imagine la rezoluția reală, apăsați CTRL+1. Pentru a reveni la afișarea imaginii în întregime, apăsați CTRL+0 (zero). Pentru a mișca imaginea fără să folosiți barele de scroll, apăsați H pentru activarea Hand tool.
Încă puteți aduce modificări asupra fumului, folosind Smudge tool, pentru a armoniza cât mai bine cele 2 straturi.
Dacă fumul pare prea puternic sau prea slab, deschideti fereastra Curves (CTRL+M). Modificați graficul până vă place rezultatul.

Asta a fost o prezentare scurtă despre fumul fără foc.
Desigur că întreaga operațiune se putea face pe un layer în imaginea finală, însă am considerat că așa prind mai multe mișcări utile care vor fi utile cu alte ocazii.
Dată viitoare lucrăm ceva mai complex.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...